Sınıf/şube öğretmenler kurulu MADDE 36 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-10/7/2019-30827)
(1) Sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehberlik öğretmeninden oluşur. Sınıf/şube öğretmenler kurulu ortaokul ve imam-hap ortaokullarında oluşturulur, okul öncesi eğim kurumları ile ilkokullarda oluşturulmaz. Kurula, gerek görülürse veliler ile öğrenciler arasından seçilen temsilciler de çağrılabilir.
(2) Sınıf/şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci dönemin ikinci ayında, ikinci dönemin birinci veya ikinci haftasında ve ders yılı sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında ayrı ayrı toplanır. Ayrıca, gerekğinde sınıf/şube öğretmenler kurulu, şube rehber öğretmeni veya okul rehberlik öğretmeninin önerisinin okul yönemince uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir.
(3) Sınıf/şube öğretmenler kurulunda; sınıf/şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkileri, ailenin ekonomik durumu ve benzeri konular ile alınacak önlemler görüşülür. Bunun yanı sıra şube öğretmenler kurulunda bu Yönetmeliğin 31 inci maddesi hükmü gereğince, öğrencilerin başarıları değerlendirilerek uygulanmak üzere karar deerine yazılır.
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili 36. maddesi okunarak; Şube öğretmenler kurulu toplantılarının Okul Müdür Yardımcısı İbrahim ÜNAL başkanlığında aşağıda belirtilen tarihlerde yapılması gerektiği ifade edildi.
Şube Öğretmenler Kurulu 1.DÖNEM Toplantı Tarihleri:
8 Ekim 2023 Salı günü Tüm Sınıflar
2023-2024 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI AKDOĞAN ORTAOKULU
… /A SINIFI ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU 1. DÖNEM TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı No: 1
Toplantı Tarihi:
Toplantı Saati: 15.20
Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
GÜNDEM MADDELERİ:
1-Açılış, yoklama
2-İlköğretim kurumlarının 36. Maddesinin okunması,
3-Öğrencilerin başarılarını arttırıcı önlemlerin alınması,
4-Okulumuz ve bölümlerinin kullanımında gerekli özenin gösterilmesi
5-Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi ve alınacak önlemler(kılık-kıyafet, sosyal ilişkiler, öğrencilerin davranış bozuklukları)
6-Özel eğitim ihtiyacı olan /kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarısının artırılması ve eğitim hizmetlerinden daha etkin yararlanmalarının sağlanması amacıyla alınacak tedbirler,
7-Maddi durumu kötü olan öğrencilerin tespiti,
8-Öğretmen- Öğrenci ve Veli ilişkilerinin ele alınması,
9-Öğrencilerin ekonomik, sağlık, beslenme alışkanlığı ve okula devam durumlarının değerlendirilmesi,
10-Dilek Temenniler.